Stavba mostu přes Jizeru pokračuje podle harmonogramu

Stavba mostu přes Jizeru pokračuje podle harmonogramu. Foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje

Blízké okolí Mnichova Hradiště je v těchto měsících ve znamení hned tří nově vznikajících mostních konstrukcí.

Silnice z Mimoně bývalým vojenským prostorem prošla rekonstrukcí za 300 milionů korun

Silnice z Mimoně bývalým vojenským prostorem prošla rekonstrukcí za 300 milionů korun. Foto: Liberecký kraj

Liberecký kraj dokončil rozsáhlou rekonstrukci silnice II/268 z Mimoně na hranici se Středočeským krajem směrem do Mnichova Hradiště. Komunikace vedoucí napříč bývalým vojenským prostorem Ralsko je vytíženou alternativou k silnici I/38. Její oprava vyšla na necelých 301 milionů korun, většinu nákladů zaplatily evropské fondy.

Z důvodu rekonstrukce silnice mezi Ralskem a Dolní Krupou bude dočasně změněn jízdní řád autobusů z Mimoně do Mladé Boleslavi

Z důvodu rekonstrukce silnice mezi Ralskem a Dolní Krupou bude dočasně změněn jízdní řád autobusů z Mimoně do Mladé Boleslavi

Od pondělí 17. dubna do pátku 28. dubna bude dočasně změněn jízdní řád autobusové linky 427 (Mimoň – Ralsko – Mnichovo Hradiště – Mladá Boleslav) z důvodu dokončení rekonstrukce silnice II/268 mezi Ralskem a Dolní Krupou.

Na lince dochází k časovým změnám odjezdů spojů až o 5 minuty, zároveň se ruší zastávka Dolní Krupá, u lípy. Autobusy budou jezdit objízdnou trasou přes vojenské lesy a Rokytou.

Nábytek z ohýbaného dřeva putoval z Mimoně do celého světa

Nábytek z ohýbaného dřeva putoval z Mimoně do celého světa

Jak ohnout a zároveň nezlomit? Tato otázka představovala jednu z největších hádanek německého truhláře Michaela Thoneta. Technika, díky které mohly vznikat ty nejelegantnější kusy dřevěného nábytku se zaoblenými tvary, se stala klíčovou pro průmysl v severočeské Mimoni uprostřed Lužických hor.

Základem pro ohýbaný nábytek je bukové dřevo, které se zprvu smrští nad ohněm a ponořováním do vody nabobtná. Takový vynález zaručil Thonetovi značný úspěch, jelikož díky němu započal výrobu jedinečných unikátních židlí – thonetek, které si zamiloval celý svět.

Práce na novém mostě ve směru na Klášter běží podle harmonogramu, aktuálně se betonují podpěry

Práce na novém mostě ve směru na Klášter běží podle harmonogramu, aktuálně se betonují podpěry. Foto: město Mnichovo Hradiště

Stavba nového silničního mostu ve směru na Mimoň pokračuje. Demoliční práce jsou téměř dokončeny a pokračuje betonování podpěr. Na posledním kontrolním dni ve středu 23. března mohl zástupce zhotovitele konstatovat, že práce běží podle harmonogramu.

Rozebírání mostu na Klášter pokračuje, zároveň již začíná betonování základů pro novou konstrukci

Rozebírání mostu na Klášter pokračuje, zároveň již začíná betonování základů pro novou konstrukci. Foto: město Mnichovo Hradiště

Most na silnici II/268 z Mnichova Hradiště na Klášter Hradiště nad Jizerou a dále na Mimoň byl 1. prosince loňského roku uzavřen a bezprostředně poté začala jeho postupná demolice. Ta pokračuje i v těchto dnech, kdy zbývá rozebrat poslední čtyři pole mostu.

Dopravní stavba v havarijním stavu musela jít k zemi, aby na jejím místě vznikl v režii Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje most nový za bezmála 174 milionů korun. Stavba si vyžádá uzavírku až do konce října 2024.

Od ledna dochází k drobným změnám na autobusové lince z Mimoně do Mladé Boleslavi

Od ledna dochází k drobným změnám na autobusové lince z Mimoně do Mladé Boleslavi. Foto: IDOL

Od 1. ledna 2023 dojde k drobným změnám na autobusové lince 427 (Mimoň – Ralsko, Kuřivody – Mnichovo Hradiště – Mladá Boleslav), která obsluhuje i například Dolní Krupou, Dolní Rokytou, Bílou Hlínu a Klášter Hradiště nad Jizerou.

Dnes začala uzavírka mostu směrem na Mimoň

Dnes začala uzavírka mostu na Mimoň. Foto: ŘSD

Během noci a dnešního rána byla vyznačena objízdná trasa a právě začíná avizovaná uzavírka mostu přes Jizeru na silnici II/268 mezi Mnichovým Hradištěm a Klášterem Hradiště nad Jizerou. Dopravní omezení na hlavním tahu ve směru na Mimoň si vyžádá nejprve demolice stávajícího mostu a následně výstavba mostu nového. Krajská investice úsek uzavře na dva roky – uzavírka je plánovaná do 31. října 2024.

Stránky

Odběr novinek o Mnichovohradišťsku

Přihlaste se k odběru informací e-mailem, aby vám už žádná z novinek na Mnichovohradišťsku neunikla!

Go to top