Čímyšl–Úlibice. Poslední úsek chystané silnice z Turnova do Jičína má projektanty

Most přes údolí Cidliny u Železnice. Foto: ŘSD
Trasa I/35 Čímyšl–Úlibice. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) završilo výběr projektantů na stavbu nové silnice v koridoru mezi Turnovem a Jičínem. 14,5 kilometrů dlouhý úsek Čímyšl–Úlibice projektově připraví do fáze pro společné povolení společnost Valbek.

Vyplývá to z podepsaného kontraktu za 69,5 milionů korun v registru smluv. Pro Valbek, který zpracoval pro ŘSD záměr projektu pro celou silnici I/35 mezi Ohrazenicemi a Úlibicemi, jde o druhou ze čtyř projektových zakázek. Aktuálně již pracuje na dokumentaci pro přestavbu mimoúrovňové křižovatky Ohrazenice.

Celý úsek je stejně jako část předchozího navržen jako střídavý třípruh o šířce 15,25 metru. Právě skutečnost, že část silnice mezi dálnicí a čtyřproudou komunikací, bude pouze třípruhová, budí značné obavy z vytvoření úzkého hrdla na celé trase Liberec–Olomouc.

Součástí stavby budou tři mimoúrovňové křižovatky: Čímyšl, Kněžnice a Valdice. Až za Libuň kopíruje z velké části trasu současné silnice I/35, pak vede severně od Jičína, aby se napojila na budoucí D35 v Úlibicích. Na trase vznikne 365 metrů dlouhý most přes údolí Cidliny.

Trasa I/35 Čímyšl–Úlibice. Foto: ŘSD
Trasa I/35 Čímyšl–Úlibice. Foto: ŘSD

Dvě nové křižovatky výrazně zlepší napojení některých měst a obcí severně od Jičína, výrazně se například zrychlí napojení Lomnice nad Popelkou na Liberec a Hradec Králové. Mezi křižovatkami Kněžnice a Valdice vznikne oboustranná odpočívka Soběraz bez čerpací stanice a restaurace.

V celé trase z Ohrazenic do Úlibic aktuálně běží geotechnický průzkum. ŘSD chce tento úsek začít stavět v roce 2029, odhadované náklady jsou 6,5 miliardy korun. Detailně stavbu popisuje informační leták.

Zdroj: zdopravy.cz

Mohlo by vás také zajímat:

Odběr novinek o Mnichovohradišťsku

Přihlaste se k odběru informací e-mailem, aby vám už žádná z novinek na Mnichovohradišťsku neunikla!

Go to top